Για εμάς και διάφορα άλλα υλικά που πιθανόν να σας ενδιαφέρουν

Ανάκληση της απόλυσης στα ALEX PAK

Η απόλυση της εργαζόμενης στα ALEX PAK ανακλήθηκε ύστερα από τις αντιδράσεις που υπήρξαν. Αναδημοσιεύουμε τη συνέντευξη που έδωσε στην εφημερίδα αυγή

Η Μαρία Αργυρού απολύθηκε στις 27 Αυγούστου από την εταιρεία ALEX PAK, όπου δούλευε από τον Ιούνη του 2007. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι είναι μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων Αθηνών. Το επιχείρημα της εργοδοσίας ήταν απλό: "Δεν σε θέλει ο εργοδότης στην εταιρεία του". Η ίδια αποδίδει την απόλυσή της στην συνδικαλιστική της δράση σε μια κερδοφόρα εταιρεία όπου όμως οι εργαζόμενοι βιώνουν μια πρωτοφανή κατάσταση όσον αφορά τις εργασιακές συνθήκες και τα εργατικά τους δικαιώματα με τις απολύσεις να είναι συχνό φαινόμενο.

* Ποια είναι η επίσημη δικαιολογία της εργοδοσίας για την απόλυσή σας;
Την Πέμπτη 27 Αυγούστου ο προϊστάμενός μου μού ανακοίνωσε την απόλυσή μου. Μου είπε αυτά ακριβώς τα λόγια: "Δεν σε θέλει ο εργοδότης στην εταιρεία του". Την επομένη μου έδωσαν το επίσημο χαρτί με το οποίο καταγγέλλουν την σύμβαση εργασίας μου. Εγώ δεν αποδέχτηκα την απόλυση, καθώς θεωρώ ότι είναι παράνομη, αφού είμαι μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων Αθηνών. Κατά την γνώμη μου όσα μου είπε ο προϊστάμενος αποδεικνύουν ότι απολύθηκα για την συνδικαλιστική μου δράση.
* Ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί στον εργασιακό χώρο των ALEX PAK;
Πολλοί εργαζόμενοι έχουν υποχρεωθεί να δεχτούν αλλαγή του ωραρίου του, από 8ωρο σε 6ωρο. Η εργοδοσία δεν αποδέχεται τις φοιτητικές άδειες. Το πρόγραμμα των εργαζομένων αλλάζει συνεχώς και χωρίς προηγούμενη ενημέρωση. Το ίδιο συμβαίνει και με τα ρεπό. Δεν είναι κυλιόμενα, όπως προβλέπεται, αλλά αλλάζουν κι αυτά χωρίς συνεννόηση. Αρκετές φορές δουλεύαμε στα ρεπό χωρίς έξτρα χρήματα. Έχουμε δουλέψει αρκετές φορές και Κυριακές για να κάνουμε απογραφή. Δεν επιτρέπεται διάλειμμα σε όσους δουλεύουν 6ωρο. Οι συνθήκες εργασίας είναι κακές, δεν υπάρχουν ψύκτες και ψυγεία για το φαγητό των εργαζομένων. Οι ταμίες περνούν όλη την 8ωρη βάρδια τους όρθιοι. Υπάρχουν αρκετοί αλλοδαποί που δουλεύουν χωρίς ένσημα. Και κυρίως υπάρχουν συνεχείς απολύσεις. Από τον Γενάρη οι απολύσεις έχουν γίνει πιο εντατικές, με το επιχείρημα της οικονομικής κρίσης. Μάλιστα, ανάμεσα σε αυτούς που απολύθηκαν ήταν και μια μάνα τριών παιδιών που απολύθηκε γιατί ήταν υψηλόμισθη, έπαιρνε 1.000 ευρώ μεικτά.
* Η ALEX PAK είναι μια κερδοφόρα εταιρεία, όμως προχωρά συχνά σε απολύσεις. Μήπως το επιχείρημα της οικονομικής κρίσης χρησιμοποιείται ως πρόσχημα;
Η πρόθεση της εταιρείας είναι να εντατικοποιήσει την εργασία. Με λιγότερο προσωπικό αναλογεί περισσότερη δουλειά σε κάθε εργαζόμενο. Η εταιρεία είναι κερδοφόρα, γιατί εισάγει φτηνά προϊόντα από Κίνα. Μέσα σε λίγους μήνες έχουν ανοίξει πέντε καινούργια καταστήματα, όμως οι απολύσεις συνεχίζονται.
* Απολυθήκατε παρά το γεγονός ότι είστε συνδικαλίστρια. Εκτιμάτε ότι από την μεριά της εργοδοσίας των ALEX PAK υπάρχει πρόθεση τρομοκράτησης των εργαζομένων; Πώς είναι το κλίμα ανάμεσα στους εργαζόμενους;
Από την μεριά των εργαζομένων υπήρξαν αντιδράσεις. Ζητούσαν τα ρεπό τους, φοιτητικές άδειες. Η εργοδοσία απάντησε με τρομοκρατία. Ο κόσμος έχει φοβηθεί. Μου λένε "αφού διώξανε εσένα, εμείς τι θα κάνουμε;". Επικρατεί ανασφάλεια, οι εργαζόμενοι δεν ξέρουν αν θα είναι οι επόμενοι που θα απολυθούν, δεν μπορούμε να προγραμματίσουμε την ζωή μας. Είμαι, όμως, αισιόδοξη ότι θα επανέλθω στην δουλειά μου. Κι αν έχω κουραστεί από όλη αυτή την κατάσταση, πρέπει να ξαναγυρίσω για τα παιδιά που είναι εκεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια: